Thursday, January 17, 2013

Newborn Checklist

Assalamualaikum semua...
  
Hari ini terpaksa ambil MC since went for monthly check-up kat hospital..  Al-hamdulillah, baby dah genap 5 bulan =)  Kandungan nampak OK cuma ibunya je tak berapa OK.  Seronok sangat bila tengok baby membesar dalam perut kita, berat baby pon dah mencapai 300g.


So setakat ni, aku takdalah shopping apa-apa lagi cz masih awal lagi untuk prepare everything tapi dah survey beberapa barang untuk dibeli nanti..  Al-maklumlah baby first, kenalah survey2 dulu..


Stroller 3 in 1 (Brand : Graco) - RM1,200


 Ni barang yang paling aku suka because 3 in 1.  Jimat banyak tuhhhhhh..
1st function - as a stroller
2nd function - as a carrier
3rd function - car seat
berbaloi-baloikan? =)


Playpen - RM245


At first macam nak beli baby cot since dah nampak kat IKEA that day dengan harga yang sangat la murah uollsss (RM99 je).  Tapi bila difikirkan balik baby cot ni berat cz it's made from wood and susah nk tarik sana sini.  So, aku prefer untuk beli playpen je cz ada roda.  Senang nanti kalo aku duduk sorang kat rumah and nak masak ke, bolehlah tarik je playpen bawak pergi dapur.  Hehehe


Baby mattress - RM60


Ni boleh la pakai time pantang nanti.  Leh letak je baby kat sebelah kita.  Takyah nk bangun-bangun kn?


Nursery Bag - RM100


Yang ni pon penting gak cz senang sumbat semua barang kat dalam kalo nak g jalan.  Setakat ni aku prefer yang ni cz nk bagi hubby aku yang bawak.  Aku lak boleh la bawak handbag sendiri.  Hehehehehe


Breast Pad


Breast pad ni aku tak survey lagi berapa harga tp akak kat office aku bagi breast pad ni banyak giler cz dia xpernah guna.  Good for me =)  Thank you kak efa..  Disebabkan aku bekerja, so aku rasa breast pad ni memang sangatlah diperlukan..


Breast Pump (electric) - RM2,000


Breast pump ni still in-consideration lagi cz aku tak tau nk pakai ke tak lagi..  Harga pon boleh tahan.  Fuhhh


Yang lain-lain tu macam botol susu, lampin, towel, syampu semua tu xyah la nak bagi tau kn?  Korang pon mesti tau kn?kn?

Aku dan hubby plan nak beli barang-barang ni bila kandungan aku genap 7 bulan.  Eee tak sabarnya..

Doakan kandungan aku sihat, sempurna dan lahir cukup bulan yer..

Ok

Bye2


No comments: