Tuesday, October 19, 2010

Ke arah yang lebih baik..


hi semua...

hampir beberapa bulan tak menjenguk blog ni..hampir terlupa juga password blog ni..urm...

well, buat masa sekarang ni..kehidupan bertambah bz..al-maklumlah beban kerja yang terlalu banyak..kadang2 sampai terbawa2 ke tidur..ikotkan hati mau berhenti je kerja ni..tp bila fikirkan banyak benda lagi yg perlu disetelkan dgn $$$$ so, terpaksa la kerja jugak 

some more, period pon teruk bulan ni..doktor ckp bcz terlalu stress..yups, maybe rite!!

well, actually bukan nk bercerita ke arah itu...
saya nk bercerita ke arah perubahan yang boleh dijadikan bekalan ke akhirat...saya ada berkenalan dengan seorang hamba Allah ni...bila berbual dengannya saya rasa sangat serasi..sangat selesa..banyak topik2 yang dibicangkan dengannya..termasuklah ke perkahwinan..

dia tanya saya, apa ciri2 bakal suami yang saya impikan?saya ckp yg boleh bimbing saya,yang boleh jaga saya, yang sentiasa berada disisi saya xkira susah atau pon senang, yang menghormati saya dan terima saya seadanya...

pas2 dia ckp,bukan senang nk cari lelaki yg mcm tu pada zaman ini..pas2 dia ckp lagi.. 'Allah telah jadikan lelaki yg baik2 hanya untuk perempuan yg baik2 sahaja'. pas2 saya tanya lagi...saya xlayak ke?xlayak ke saya memiliki laki yg baik?

dia ckp boleh..tapi kena berubah!berubah ke arah yg lebih baik..tersentap bila mendengarnya..xsangka...yang saya selama ni terlalu fikirkan untuk memiliki yang baik2 sahaja..tapi, xpernah terfikir pon ttg diri saya..diri saya yg sgt hina & jahil ni..

hari ni, saya dpt msg dr dia dan buatkn saya menangis...saya pon xtau knp saya sgt sensitif lak..

Wanita ibarat buah epal
Epal yang tidak berkualiti amat mudah diperolehi kerana ia berguguran ditanah
Tapi epal yang tak mampu dibeli berada dipuncak
Susah dipetik
Lantas ia merendahkan martabatnya & turun ke tanah
Sedangkan ia sebenarnya telah Allah jadikan begitu tinggi martabatnya
Sehingga tiada siapa berani memetiknya
Hanya pemuda yang benar-benar luar biasa sahaja yang mampu
Jikalau tidak di dunia..
Insyallah di akhirat..

dah lama sangat saya berfoya2 di muka bumi Allah ni...apa yg saya dapat?apa kejayaan yang boleh banggakan?xda apa2 pon...duniawi 0 akhirat? 0 jugakah?saya mesti kecapi sesuatu..untuk diri saya, untuk keluarga..dan orang yang saya kasihi...

Insyallah saya tekad untuk berubah..sudah tiba masanya untuk saya berubah..doakan saya k..

Assalamualaikum..


No comments: